Sprzęty Apple sprzedają się znakomicie. Spora zasługa spoczywa na prowadzonych działaniach marketingowych. Jak się jednak okazuje, nie wszystkie kampanie są trafione i ciepło przyjmowane. W przypadku reklamy Apple Watch 7 pojawiło się sporo negatywnych opinii – głównie dotyczących tego, że spot żeruje na ludzkiej obawie o własne życie. Czy faktycznie takie były intencje? Czy odbiorcy słusznie mają zastrzeżenie co do komunikacji prowadzonej przez markę Apple? Sprawdźmy!

Apple Watch 7 – reklama, która podzieliła społeczność

Apple Watch Series 7 to najnowszy zegarek marki Apple, który miał swoją premierę 8 października 2021 roku. Bezsprzecznie jest to najbardziej zaawansowany technologicznie sprzęt, który oferuje całą gamę sprawdzonych i innowacyjnych rozwiązań. Posiada on m.in. funkcję wykrywania upadków w trakcie ćwiczeń, funkcję automatycznego wykrywania rozpoczęcia treningu, elektrokardiogram czy opcję monitorowania snu.

Apple Watch 7 pozwala na skontaktowanie się ze służbami zdrowia w nagłej potrzebie, co umożliwia użytkownikom wyjście z różnych niebezpiecznych i zagrażających życiu sytuacji. Na tym też skupia się około minutowa reklama – pokazuje, że niewielkie urządzenie założone na nadgarstku, może uratować życie ludzkie. Kiedy odczuwasz zagrożenie, wystarczy wykonać połączenie alarmowe.

Twój zasilacz do laptopa Apple szwankuje? Sprawdź – naprawa ładowarki w MacBooku.

Reklama Apple Watch 7 – co przedstawia?

W materiale przedstawiono 3 sytuacje, w których Apple Watch pomógł poszkodowanym wyjść z opresji:

  • podczas wypadku samochodowego auto kobiety przewróciło się, a do wnętrza zaczęła napływać woda, uniemożliwiając poszkodowanej wydostanie się z pojazdu;
  • podczas pływania na paddleboardzie mężczyzna wpadł do wody i nie był w stanie o własnych siłach dotrzeć do brzegu;
  • podczas pobytu na farmie, będąc z dala od telefonu, mężczyzna spadł z dużej wysokości i złamał nogę.

Morał wszystkich historii – poszkodowanym udało się wezwać pomoc na czas za sprawą zegarka Apple Watch. Poważny ton, przerażające historie i on – zegarek Apple Watch, czyli bohater, który pomógł ocalić zdrowie i życie ludzkie. Być może celem narracji było po prostu przedstawienie zalety urządzenia, jednak odbiorcom wyraźnie nie spodobało się budowanie kampanii marketingowej firmy technologicznej na strachu.

Kiedy zlecić specjalistom czyszczenie Maca? Dowiedz się więcej o MacBook – czyszczenie systemu.

Negatywny odbiór reklamy Apple Watch 7

Minutowy spot reklamowy prezentuje jedną z funkcji Apple Watch’a, będącą jego podważalną zaletą. Niemniej kreacja jest dość poważna, a wydźwięk materiału taki, że budzi lęk i obawy. Eksperci branży marketingowej postrzegają go jako żerowanie na ludzkiej obawie o własne życie. I choć sama marka Apple niemal na każdym kroku zaznacza, że ich Watche nie są urządzeniami medycznymi, a gorsze samopoczucie czy odczyty na zegarku nie powinny kończyć się na samodiagnozie, lecz wymagają konsultacji z lekarzem, to tutaj widzowie mogą odebrać reklamę jako wysyłanie sprzecznych komunikatów. Najnowsza reklama Apple Watch 7 zrodziła więc sporą dyskusję w branży, pozostawiając po sobie lekki niesmak.Sprawdź, kiedy niezbędna może okazać się wymiana dysku w MacBooku.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!