Urządzenie iPad to tablet od Apple, oparty na systemie operacyjnym iOS. Łączy w sobie funkcję telefonu komórkowego i przenośnego komputera. Jego główną właściwością jest zastosowanie technologii Multi-Touch, czyli wielokrotnego dotyku. Umożliwia on kontrolowanie interfejsu graficznego za pomocą kilku palców jednocześnie. iPad rejestruje dotknięcie powierzchni sterującej z wielu miejsc na raz, wykorzystując technikę pojemnościową. Tak zaawansowana technologia może jednak prowadzić do usterek wyświetlacza. Sprawdźmy, jak naprawić wyświetlacz iPada?

Samodzielna naprawa iPada

Problemy z wyświetlaczem lub ekranem dotykowym nie muszą być poważne i można spróbować rozwiązać je samodzielnie. W przypadku, gdy wyświetlacz iPada nie reaguje na dotyk, można wymusić jego ponowne uruchomienie. W starszych modelach iPada należy jednocześnie nacisnąć przycisk „początek” oraz przycisk górny lub boczny i przytrzymać je przez około 10 sekund. Na ekranie powinno pojawić się logo Apple. Natomiast na iPadzie 3 generacji trzeba nacisnąć i od razu puścić przycisk zwiększania głośności, następnie to samo zrobić z przyciskiem zmniejszania głośności, a potem przytrzymać przycisk zasilania.

W przypadku, gdy wyświetlacz nie reaguje prawidłowo na dotyk również można spróbować ponownie uruchomić iPada. Pamiętajmy, że wymuszenie ponownego uruchomienia nie spowoduje utraty zawartości, przechowywanej na urządzeniu. Należy się przy tym upewnić, że wyświetlacz nie jest zanieczyszczony lub do środka dostała się woda. Pomocne może okazać się ściągnięcie folii ochronnych i etui oraz odłączenie akcesoriów Lightning. iPad należy ponownie uruchomić także wtedy, gdy wyświetlacz stał się czarny lub zawiesił się.

Naprawa iPada w serwisie

W sytuacji, gdy powyższe zalecenia nie sprawdzą się – konieczna będzie naprawa iPada w serwisie Apple. Takie rozwiązanie to gwarancja kompleksowej pomocy i fachowego wsparcia. Do serwisu Apple w celu naprawy iPada powinniśmy się udać, jeśli wyświetlacz urządzenia pozostaje czarny, zwłaszcza jeżeli słychać alerty i dźwięki. Sygnałem alarmującym jest również czarny ekran oraz cykający dźwięk po podłączeniu iPada do ładowania. Naprawa iPada okaże się także niezbędna, gdy ekran nie reaguje na dotyk lub jest w jednolitym kolorze (niekonieczne czarnym) oraz w przypadku, gdy urządzenie zatrzymuje się na logo Apple i nie jest możliwe podjęcie dalszej akcji. W takich przypadkach specjaliści z serwisu prawdopodobnie będą musieli wymienić ekran LCD lub moduł podświetlenia, a w najcięższym przypadku – naprawić płytę główną iPada.

serwis iPad

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!