Wiele osób preferuje zakup sprzętu komputera od jednego producenta. Dotyczy to przede wszystkim klientów urządzeń marki Apple, która chce zapewniać użytkownikom kompleksowe rozwiązania w zakresie wyposażenia komputerowego. Od tego producenta otrzymujemy więc nie tylko komputery, ale również routery. Urządzenia takie jak AirPort Express, AirPort Extreme i AirPort Time Capsule to kompaktowe routery, które – jak wszystkie inne sprzęty z logiem nadgryzionego jabłka – wyróżniają się eleganckim designem i intuicyjną obsługą. I chociaż w zdecydowanej większości przypadków zapewniają funkcjonalność i niezawodność działania, to jednak zdarzają się przypadki, gdy routery Appla odmawiają posłuszeństwa. Przy standardowych kłopotach jesteśmy w stanie samodzielnie zidentyfikować problem, a nawet go naprawić, jednak gdy podejrzewamy poważniejszą awarię, z którą nie jesteśmy sobie w stanie poradzić, lepiej skorzystać z usług profesjonalnego serwisu Apple.

Problem z routerem Apple? To powinieneś sprawdzić!

  • Przede wszystkim należy zacząć od identyfikacji przyczyny problemu. Bardzo często zdarza się, że problemy z łącznością związane są z siecią lub komputerem przyłączonym do danej sieci, a nie z samym routerem. Jeśli inne komputery lub urządzenia Apple (np. iPhone) łapią połączenie z internetem, oznacza to, że router jest sprawny.
  • Niejednokrotnie okazuje się, że router odmawia posłuszeństwa z powodu nieaktualnego oprogramowania. Upewnij się więc, że masz zainstalowane wszystkie niezbędne uaktualnienia oprogramowania dla komputera Mac. Sprawdź też, czy oprogramowanie sprzętowe stacji bazowej Wi-Fi Apple jest aktualne.
  • Podczas diagnozowania problemów konieczne jest również sprawdzenie połączenia. Niektóre problemy związane są z nieodpowiednio zainstalowanymi kablami. Upewnij się, że wszystkie kable zostały poprawnie podłączone do modemu i routera Wi-Fi. Skontroluj też stan kabli. Niejednokrotnie okazuje się, że przewodu są uszkodzone, a po ich wymianie wszystko działa poprawnie.
  • Wielu użytkowników przyznaje, że gdy router Apple z niewiadomych przyczyn odmawia posłuszeństwa, rozwiązaniem okazuje się wyłączenie na kilka sekund, a następnie ponowne uruchomienie urządzenia sieciowego. Często wykonanie tych banalnych czynności rozwiązuje problem.

    Jeśli wykonaliście powyższe kroki i nadal nie udało się rozwiązać problemu, możliwe, że będziecie musieli zwrócić się do profesjonalnego serwisu o pomoc: naprawa karty WiFi/AirPort.

serwis MacBook

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!