Dlaczego nie mogę się połączyć z WiFi w MacBooku?

MACBOOK NIE WIDZI SIECI – PROBLEM Z ROUTEREM

Jest Wi-Fi, ale nie ma połączenia z internetem – przed takim problemem stają niekiedy użytkownicy komputerów MacBook. Sporadycznie zdarza się, że wykrzyknik przy Wi-Fi oznacza uszkodzenie komputera, jednak zazwyczaj, kiedy Mac nie widzi sieci, wystarczy odpowiednia konfiguracja oprogramowania i wcześniejsza diagnostyka sieci Wi-Fi. Oto najpopularniejsze rozwiązania problemów z brakiem dostępu do internetu w laptopach MacBook.

Niemożność połączenia się z internetem niekoniecznie oznacza, że winowajcą jest twój laptop Mac. Brak Wi-Fi może leżeć po stronie twojego routera. Urządzenia odpowiedzialne za domową sieć Wi-Fi od czasu do czasu odmawiają posłuszeństwa. Wówczas należy zresetować router lub po prostu na kilka sekund odłączyć go od źródła prądu. Połączenie z internetem powinno powrócić najpóźniej po kilku minutach. Dla pewności w międzyczasie możesz tez dokonać restartu komputera.

MACBOOK PRO – BRAK WI-FI Z POWODU ZBYT SŁABEGO SYGNAŁU

Ten problem nie powinien dotyczyć sieci domowej, ale jeśli korzystasz z internetu bezprzewodowego w innym budynku, na przykład w biurze, warto wziąć pod uwagę również słaby sygnał. W budynku, w którym się znajdujesz mogą istnieć strefy, w których sygnał sieciowy jest niedostatecznie mocny. Aby się o tym przekonać, przenieść się z laptopem do innego pomieszczenia, najlepiej takiego, w którym inni użytkownicy nie mają najmniejszych problemów z dostępem do internetu.

MACBOOK NIE ŁĄCZY SIĘ Z WI-FI – ZALECENIE DOTYCZĄCE SIECI

Istnieje również możliwość, że tylko pozornie twój MacBook nie widzi sieci Wi-Fi. W rzeczywistości komputer zanim nawiąże połączenie z internetem, weryfikuje wybraną sieć pod kątem ewentualnych problemów oraz bezpieczeństwa. Zajrzyj do menu połączenia Wi-Fi, gdzie na pasku powinna pojawić się propozycja rozwiązania problemu. Być może wybrana sieć uniemożliwia stabilne połączenie lub została uznawana przez twojego laptopa za niebezpieczną. Ten problem rozwiążesz poprzez konfigurację routera lub zabezpieczeń sieciowych.

MACBOOK PRO – BRAK WI-FI. SKORZYSTAJ Z DIAGNOSTYKI SIECI WI-FI

Jeśli skorzystanie ze wcześniejszych propozycji nie rozwiązało problemu, konieczna może okazać się diagnostyka sieci bezprzewodowej. Aby ją wykonać, zamknij otwarte dotąd aplikacje i spróbuj połączyć się z siecią. Przytrzymaj dłużej klawisz Option (Alt), a następnie kliknij opcję Diagnostyka sieci bezprzewodowej. Komputer prawdopodobnie poprosi cię o wpisanie hasła administratora, a następnie przeprowadzi przez proces diagnostyki. W ten sposób również będzie możliwa zmiana konfiguracji routera, ale przed jej wykonaniem, warto na wszelki wypadek zapisać backup.

MACBOOK NIE WIDZI SIECI OD CZASU DO CZASU

Niektórzy użytkownicy, zwłaszcza po aktualizacji oprogramowania narzekają, że ich MacBook Air lub MacBook Pro nie widzi sieci sporadycznie. W praktyce internet nie jest dostępny od czasu do czasu. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi możliwość monitorowania połączenia Wi-Fi, w jaką wyposażony jest każdy MacBook. Brak Wi-Fi zostanie natychmiast wykryty i na ekranie pojawi się stosowny monit z diagnozą problemu i propozycją jego rozwiązania.

MACBOOK AIR NIE WIDZI SIECI – APPLE DIAGNOSTICS

Problemy z siecią Wi-Fi dają się szczególnie we znaki użytkownikom komputerów MacBook Air, które mogą korzystać wyłącznie z sieci bezprzewodowej. Kiedy wspomniane wcześniej narzędzia nie przynoszą skutku, pomocna może okazać się bardziej szczegółowa diagnoza dokonana za sprawą Apple Diagnostics. By ją przeprowadzić, odłącz od komputera wszystkie urządzenia peryferyjne,, wyłącz go, a później włącz przytrzymując przycisk D. Urządzenie poprosić się o wybór języka, po czym przejdzie do diagnostyki. Istnieje szansa, że to właśnie Apple Diagnostics pomoże ci dowiedzieć się, dlaczego twój MacBook nie łączy się z Wi-Fi.

MACBOOK PRO, MACBOOK AIR BRAK WI-FI. WIZYTA W SERWISIE

Jeśli niezależnie od jakości połączenia, prawidłowej konfiguracji routera i diagnostyki sieciowej wciąż widzisz na swoim ekranie wykrzyknik przy Wi-Fi, może to oznaczać poważniejszy problem z twoim urządzeniem. W takim przypadku zapraszamy do naszego serwisu, w którym z pewnością znajdziemy rozwiązanie twojego problemu z dostępem do Internetu.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!