Zdarza się, że nawet najlepiej działający sprzęt zawodzi. W temacie usterek dotykających iPhony, czasem zdarza się, że będzie to zepsuty mikrofon. W efekcie tego nie słyszymy rozmówcy w połączeniu telefonicznym lub na poczcie głosowej. Zdarza się również, że inne dźwięki są niewyraźne. Bywa, że miast poprawnego, klarownego dźwięku słychać jedynie trzaski lub szumy. W takiej sytuacji można spróbować samodzielnie zdiagnozować i naprawić telefon, zdarza się bowiem, że usterka nie jest poważna. Jednakże zazwyczaj zalecane jest udanie się do dobrego serwisu Apple, w którym doświadczeni i profesjonalni pracownicy zajmą się naszym telefonem.

Najczęstsze problemy związane z mikrofonem w iPhone to:
– cichy głośnik,
– mikrofon przerywa,
– słychać dźwięk zepsutego mikrofonu,
– szum w mikrofonie, piszczenie / trzeszczenie mikrofonu,
– nie słychać mnie podczas rozmowy / nie słychać rozmówcy;

Alternatywnie zdarza się dziwny dźwięk w słuchawkach do iPhone lub trzaski w słuchawkach. W takiej sytuacji problemy leżą już nie w mikrofonie, a samych słuchawkach.

Sprawdzenie połączenia i wyczyszczenie słuchawki

Nim zaczniemy zamartwiać się stanem naszego iPhona należy upewnić się, czy głośność urządzenia w trakcie połączenia nie została zmieniona. Warto w trakcie rozmowy dostosować głośność do naszych potrzeb. Zdarza się również, że chcemy prowadzić rozmowę przez zestaw słuchawkowy, jednakże dźwięk nie wydobywa się ani z słuchawki, ani też z głośnika. W takim wypadku trzeba upewnić się, że do gniazda słuchawkowego i złącza dokonującego nie są połączone żadne urządzenia. Bywa także, że słuchawka telefonu iPhone nie działa poprawnie, ponieważ jest zasłonięta lub zabrudzona. Aby upewnić się czy nie jest to przyczyną należy sprawdzić czy słuchawka nie jest zasłonięta przez etui lub folię ochronną. Warto zwrócić uwagę czy nie zebrał się w niej kurz. Jeśli tak trzeba wyczyścić go suchą, czystą szczoteczką o miękkim włosiu. Problemem może być również słaby zasięg lub inne zakłócenia. Aby to sprawdzić wystarczy włączyć głośnik w trakcie połączenia. Jeżeli problem istnieje nadal, spróbuj zadzwonić z innej lokalizacji. Jeżeli żadne z proponowanych rozwiązań nie przyniesie rezultatu, należy udać się do serwisu Apple.

Problem w słuchawce czy w sieci?

Istnieje prosty sposób na upewnienie się czy problem z dźwiękiem dotyczy słuchawki czy sieci. Wystarczy otworzyć aplikację Notatki głosowe i nagrać krótką wiadomość audio. Jeśli notatkę głosową można odsłuchać bez zakłóceń, to problem najpewniej występuje po stronie operatora.

serwis iPhone

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!