Płyta główna w komputerach Mac to najważniejszy, a jednocześnie najdroższy element. Gdy dojdzie do ewentualnych uszkodzeń czy awarii płyty, posiadacze sprzętu z charakterystycznym nadgryzionym jabłkiem mogą mieć niemały problem, gdyż niewiele jest serwisów komputerowych, które mają niezbędną wiedzę, doświadczenie oraz specjalistyczne urządzenia diagnostyczne do ich naprawy. Najczęściej jedyne co mogą ci zaproponować to wymiana płyty głównej na nową. A to dla użytkownika spory koszt. Firma MacForce zapewnia profesjonalne usługi serwisu Apple, a także fachowe doradztwo w przypadku zaistniałych problemów. W tym artykule podpowiemy, jak zidentyfikować objawy uszkodzonej płyty głównej oraz co zrobić w przypadku ich wystąpienia.

Awaria płyty głównej – kiedy naprawiać, a kiedy wymienić na nową?

Awarie płyt głównych mogą mieć różny charakter. Bardzo często do naszego serwisu zgłaszają się klienci z płytami, w których spalił się jeden chip, który uniemożliwia pracę całego układu. Zdarza się jednak, że spalona została cała płyta główna. W celu fachowej diagnostyki konieczne jest wykonanie analizy napięć we wszystkich elementach płyty głównej. W zależności od tego, do jakiego stopnia zaistniałych uszkodzeń, czasami usterki mogą zostać usunięte w ciągu kilku godzin w rozsądnej cenie, jednak zdarzają się przypadki, gdy istnieje konieczność wymiany płyty na nową.

Fachowcy MacForce spotykają się z różnego rodzaju problemami płyt głównych w komputerach Mac. Zdarzają się sytuacje, w których naprawa jest możliwa, jednak okazuje się niewiele tańsza niż wymiana płyty na nową. Wówczas zawsze informujemy klienta, jakie ma możliwości i podpowiadamy, które rozwiązanie będzie dla niego korzystniejsze.

Główne objawy uszkodzeń płyty głównej

Objawów uszkodzeń płyty głównej może być wiele. W dużej mierze zależą one od typu używanego urządzenia marki Apple. Zaliczamy do nich m.in.:

  • słabo widoczny obraz na ekranie komputera Mac
  • migotanie przy poruszaniu ekranem w przód i w tył
  • wydawanie kilku nietypowych sygnałów dźwiękowych
  • brak obrazu na ekranie komputerów MacBook Pro, iMac, Macbook Air
  • matryca zapala się, jednak nic się na niej nie wyświetla
  • zmienione barwy, kolorowe paski, kwadraty i prostokąty na ekranie
  • brak ładowania baterii
  • brak zapytania przy włączaniu Apple MacBook
  • brak możliwości uruchomienia komputera
  • kontrolki, które się zapalają i nagle gasną
  • bardzo powolna praca komputera, częste zawieszanie się urządzenia
  • niedziałające USB, HDMI, LAN

serwis MacBook

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!