Warunki gwarancji iPhonów. Co warto widzieć

Firma Apple na wszystkie swoje produkty zakupione w autoryzowanych serwisach produktów, oznaczone logiem i znakiem seryjnym oferuje roczną gwarancję. Warto zwrócić uwagę na to, że gwarancja ta obowiązuje rok od daty zakupu, a nie od momentu aktywacji urządzenia.

W związku z tym w momencie, jeżeli telefon został zakupiony przykładowo 3 miesiące temu i zostanie po tym czasie dopiero aktywowany, gwarancja będzie obejmowała już tylko 9 miesięcy.

Ma to znaczenie w momencie, kiedy kupujemy tańszy sprzęt na popularnych portalach aukcyjnych, gdzie po pierwsze osoby sprzedające mogą nie wystawić nam faktury, bez której skorzystanie z gwarancji staje się niemożliwe, a po drugie telefon może być kupiony sporo wcześniej i nieobjęty już gwarancją producenta. Na stronie Apple można sprawdzić czas, jaki został nam do zakończenia okresu gwarancyjnego danego telefonu poprzez wpisanie w formularz numeru seryjnego zakupionego iPhona.

W związku z tym produkty Apple warto kupować w autoryzowanym serwisie, by mieć pewność, że w razie awarii lub wady będziemy mieli możliwość zareklamowania wadliwego urządzenia. Wszelkimi naprawami gwarancyjnymi zajmuje się nasz serwis zlokalizowany w centrum Warszawy.

Co obejmuje gwarancja

Gwarancja obejmuje wady materiałowe i wady wykonania. Oznacza to, że uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem iPhona nie podlegają naprawie gwarancyjnej. Porysowana obudowa czy pęknięta szybka nie może być poddana reklamacji, natomiast fabrycznie niedziałający przycisk albo aparat, który nie wychwytuje prawidłowo ostrości, już jak najbardziej obejmują warunki gwarancji.

Serwis Apple może w ramach gwarancji w zależności od własnego uznania, naprawić zaistniałą wadę, wykorzystując części nowe lub używane nieodbiegające jakością od wykorzystanych w urządzeniu, wymienić iPhona na nowy lub zagwarantować zwrot pieniędzy, jeżeli wada jest nie do usunięcia.

W przypadku wymiany telefonu na nowy obowiązują nowe warunki gwarancji. Może to być  roczna gwarancja, jeżeli telefon pierwotny został zakupiony na terenie Polski. W innym przypadku gwarancja obejmuje nowy produkt tylko przez 90 dni, co bardziej jest związane z gwarancją na usługi serwisowe niż na samo urządzenie.

Leave a Reply